Frequently Asked Questions

Frequently Asked Questions

Παρακάτω μπορείς να μάθεις τα βασικά που χρειάζονται για την ανταλλαγή σου.

Τι σημαίνει AF, CA, CC και CoD;

  • AF = Application Form = Αίτηση στη χώρα υποδοχής (μέχρι 4 μήνες πριν)
  • CA = Card of Acceptance = Κάρτα Αποδοχής από τη χώρα υποδοχής (μέχρι 2 μήνες πριν)
  • CC = Card of Confirmation = Κάρτα επιβεβαίωσης από το φοιτητή προς τη χώρα υποδοχής (μέχρι 1 μήνα πριν)
  • CoD = Card of Documents = Το πεδίο της Database όπου ανεβαίνουν τα έγγραφα του φοιτητή

Τι σημαίνει LEO, LORE, NEO, NORE, ΝΜΟ και CP;

  • LEO = Local Exchange Officer = Τοπικός Υπεύθυνος Κλινικών Ανταλλαγών
  • LORE = Local Officer on Research Exchanges = Τοπικός Υπεύθυνος Ερευνητικών Ανταλλαγών
  • NEO = National Exchange Officer = Εθνικός Υπεύθυνος Κλινικών Ανταλλαγών
  • NORE = National Officer on Research Exchanges = Εθνικός Υπεύθυνος Ερευνητικών Ανταλλαγών
  • ΝΜΟ = National Member Organization = Κάθε φοιτητική οργάνωση που εκπροσωπεί τη χώρα της στην IFMSA (πχ HelMSIC)
  • CP = Contact Person = φοιτητής της χώρας υποδοχής που βοηθάει τον εισερχόμενο φοιτητή για την προσαρμογή του στη χώρα (επίλυση αποριών, παραλαβή από το αεροδρόμιο, συστάσεις με τον επιβλέποντα καθηγητή)

Ποια είναι τα συνηθέστερα έγγραφα που χρειάζομαι για την ανταλλαγή μου;

Τα πιο συνήθη έγγραφα είναι:

  • Motivation Letter
  • Proof of Enrollement
  • Curriculum Vitae
  • Student’s Record
  • Vaccination Card
  • Health & Liability Insurance
  • Recommendation Letter
  • SCOPE Terms & Conditions/Rules Form. 

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να ελέγξεις τα Exchange Conditions της χώρας υποδοχής και να υποβάλεις τα έγγραφα αυτά μεταφρασμένα στα αγγλικά.

Τι ισχύει για τις μεταφράσεις των εγγράφων;

Οι επίσημες μεταφράσεις των εγγράφων είναι υποχρεωτικές για οποιοδήποτε έγγραφο δεν είναι αυθεντικά γραμμένο στα αγγλικά και μπορούν να γίνουν από τη Μεταφραστική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών. Οι μεταφράσεις Βεβαίωσης Σπουδών & Αναλυτικής Βαθμολογίας ανήκουν στην Κατηγορία Β εγγράφων και κοστίζουν 9,50€ (Απλή Διαδικασία 8 εργάσιμες ημέρες για κείμενο έως 10 σελίδες) ή 14,00€ (Επείγουσα Διαδικασία 4 εργάσιμες ημέρες για κείμενο έως 10 σελίδες). Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να αναζητήσετε εδώ.

Ακόμη, οι φοιτητές μπορούν να μεταφράσουν τα έγγραφά τους σε κάποιο Ινστιτούτο ή επίσημο μεταφραστικό φορέα ή να μεταφράσουν μόνοι τους τα σχετικά έγγραφα και στη συνέχεια ένας δικηγόρος να πιστοποιήσει τη μετάφραση.

Δε χρειάζεται σφραγίδα της Χάγης! 

Τι μορφή και έκταση πρέπει να έχει το Motivation Letter μου;

Σχεδιαγραμματικά μπορεί να περιλαμβάνει το λόγο επιλογής

  • χώρας, 
  • πανεπιστημίου, 
  • κλινικής/project,

καθώς επίσης και το προσωπικό κίνητρο ή/και προηγούμενη εμπειρία.  Έκταση της μίας σελίδας είναι ιδανική.

Τι είναι το Pharma Free Document και πού μπορώ να το βρω;

Υπάρχουν χώρες υποδοχής που δε συνεργάζονται με φαρμακευτικές εταιρείες και επιθυμούν οι εισερχόμενοι φοιτητές να μην έχουν λάβει κάποια χρηματική υποστήριξη από φαρμακευτική εταιρεία. Έτσι, πρέπει να συμπληρώσουν μια υπεύθυνη δήλωση που θα δεσμεύονται σχετικά με αυτό. Το Pharma Free Document μπορείς να το βρεις στο φάκελο με τα υπόλοιπα Special Documents.

Τι είναι το Invitation Letter και σε ποιες περιπτώσεις το χρειάζομαι;

Είναι η επίσημη πρόσκληση από τη χώρα υποδοχής. Αποδεικνύει τη συμμετοχή στο πρόγραμμα, τη χρονική περίοδο, τη διεύθυνση διαμονής και διατροφής. Υπογράφεται από τον NEO/NORE της χώρας υποδοχής. 

Μπορεί να αξιοποιηθεί για τη λήψη VISA, τη δικαιολόγηση απουσιών στη σχολή/εργασία και γενικά για οποιαδήποτε διαδικασία πριν την ανταλλαγή απαιτεί την απόδειξη πραγματοποίησής της. 

Έχω συμπληρώσει την Application Form, αλλά δεν μπορώ να κάνω submit. Τι να κάνω;

Το πιθανότερο είναι να μην έχεις συμπληρώσει κάποιο πεδίο. Ακόμα και τα πεδία χωρίς αστερίσκο, χρειάζονται συμπλήρωση για να σταλεί η αίτηση. Πρόσεχε οι απαντήσεις να είναι στο format που ζητάει η φόρμα (πχ διαστάσεις φωτογραφίας, χρήση / αντί για – στις ημερομηνίες κ.ά.) Αν το πρόβλημα εξακολουθεί να υπάρχει, μπορείς να απευθυνθείς στους τοπικούς υπεύθυνους μέσω email και οι Πανελλήνιοι Υπεύθυνοι θα το λύσουν. *Γενικά, σε οποιοδήποτε τεχνικό πρόβλημα αντιμετωπίσεις με τη Database πρέπει να ενημερώσεις το LEO/LORE σου και μέσα σε σύντομο διάστημα το πρόβλημα θα έχει πιθανότατα λυθεί.

Ενώ προσθέτω κάποια έγγραφα στην Card of Documents και πατάω προσωρινή αποθήκευση, τα έγγραφα δεν αποθηκεύονται. Τι μπορώ να κάνω;

Πρόκειται για τεχνικό πρόβλημα της database. Συνήθως η αποθήκευση είναι επιτυχής όταν τα έγγραφα ανεβαίνουν ένα ένα και μετά ακολουθεί αποθήκευση, ενώ συχνά αποτυγχάνει όταν γίνεται μαζικό upload. Αν δεν πετύχει ούτε με αυτόν τον τρόπο, μπορείς να αλλάξεις browser ή να δοκιμάσεις ξανά αργότερα. Οι LEOs/LOREs είναι εκεί για να σε βοηθήσουν.

Για τη χώρα ανταλλαγής μου απαιτούνται εξειδικευμένα έγγραφα. Πού μπορώ να τα βρω;

Σε αυτόν εδώ το φάκελο μπορείς να βρεις τα Special Documents που ζητώνται από ορισμένες χώρες υποδοχής. Σε περίπτωση που δεν εντοπίσεις αυτό που χρειάζεσαι επικοινώνησε με τον LEO/LORE σου και εκείνος θα σε κατευθύνει.

Ήρθε η ώρα να στείλω την Application Form μου, αλλά δεν ξέρω ποιες πόλεις και κλινικές/εργαστήρια να δηλώσω. Τι να κάνω;

Ο πιο εύκολος τρόπος είναι να ελέγξεις τα Exchange Conditions και τα Explore Pages των Τοπικών Επιτροπών της χώρας υποδοχής ώστε να δεις ποιους μήνες δέχεται κάθε πόλη, τι ιδιαίτερα κριτήρια μπορεί να έχει, με τι κλινικές/εργαστήρια συνεργάζεται και ποιους μήνες. Επιπλέον υπάρχουν στην database και τα Project Proposals όλων των ερευνητικών projects που έχει μια χώρα, τα οποία καταθέτουν οι καθηγητές, οπότε έτσι θα μπορείς να έχεις μια πιο πλήρη εικόνα για την ερευνητική σου ανταλλαγή. Προσοχή στις κλινικές που μπορεί να ζητούν το συγκεκριμένο μάθημα να είναι περασμένο by the start of the exchange. Τέλος μπορείς να ρωτήσεις μέσω email όσο φτιάχνεις την αίτησή σου, το LEO/LORE σου αν έχει κάποια πρόταση για κάποια χώρα βασισμένη στην εμπειρία του από άλλους outgoings. 

Έκανα submit την αίτησή μου αλλά τελικά έχω κάνει κάποιο λάθος. Τι κάνω τώρα;

Αφού η αίτηση σου δεν έχει σταλεί ακόμη στο NEO/NORE μπορεί να την επεξεργαστεί ο LEO/LORE και να κάνει την αλλαγή. Αν η αίτησή σου έχει σταλεί και χρειάζεται κάποια σοβαρή αλλαγή, μπορεί ο Εθνικός Υπεύθυνος να ενημερώσει τον ομόλογο του. Συνήθως όμως οι αιτήσεις φεύγουν από τους LEOs/LOREs εντός 2 ημερών το πολύ. 

Μπορώ να πάω ανταλλαγή από 15 Ιουλίου μέχρι 15 Αυγούστου;

Οι περισσότερες χώρες δέχονται φοιτητές ημερολογιακούς μήνες (calendar months). Ωστόσο, αν δεν υπάρχει κάποιος περιορισμός/διευκρίνιση στα exchange conditions, μπορείτε να απευθυνθείτε στους τοπικούς υπεύθυνους και εκείνοι θα το μεταφέρουν στον πανελλήνιο ώστε να επικοινωνήσει με τη χώρα υποδοχής. Ωστόσο, δεν είναι σίγουρο πως η πρόταση θα γίνει αποδεκτή.

Είμαι πρωτοετής φοιτητής και δεν έχω περάσει ακόμη κάποιο μάθημα ώστε να ανεβάσω στην Card of Documents την αναλυτική μου βαθμολογία. Τι να κάνω;

Οι πρωτοετείς θα ανεβάσουν ένα Word έγγραφο στο πεδίο της Card of Documents στο οποίο θα λέει “I am a 1st year medical student and my first semester exams will take place in January, so I will upload my Student’s Record in the Card of Documents whenever these first results are announced”. Στη συνέχεια θα μπορούν να ανεβάσουν στην Card of Documents την Αναλυτική τους Βαθμολογία μέχρι και την παραλαβή της CA τους.

Ξέχασα τους κωδικούς μου για τη database. Τι να κάνω;

Μπαίνεις στο ifmsa.org και πας στο “exchanges platform” και πατάς “forgot password”. Στη συνέχεια σου έρχεται email και δημιουργείς καινούργιο κωδικό. 

Ήρθε η CA μου και με δέχτηκαν τον Αύγουστο, 1-31/08. Εγώ όμως ενημερώνομαι εκ των υστέρων ότι ξεκινούν οι κλινικές 6ου στις 25/08. Μπορώ να φύγω νωρίτερα;

Ναι μπορείς, εφόσον ειδοποιήσεις εγκαίρως την χώρα υποδοχής. Εφόσον για να λάβεις το πιστοποιητικό σου πρέπει να έχεις παρακολουθήσει συνήθως το 80% των ημερών του προγράμματος, μπορείς να φύγεις νωρίτερα ή να πας αργότερα, αρκεί να φροντίσεις να μην χάσεις περισσότερες μέρες από αυτές που απαιτούνται για τη λήψη του (περίπου 16 εργάσιμες μέρες). 

ΠΡΟΣΟΧΗ: Υπάρχουν και χώρες που ζητούν έως και 100% παρακολούθηση, π.χ. Γερμανία, οπότε θέλει κι αυτό έλεγχο στα Exchange Conditions. 

Έκανα την αίτησή μου και δήλωσα μόνο μια συγκεκριμένη πόλη. Μου ήρθε η CA αλλά δεν με πήραν εκεί! Τι μπορώ να κάνω για να αλλάξει αυτό;

Η τελική επιλογή της πόλης στην οποία θα γίνει η ανταλλαγή δεν το ρυθμίσει η HelMSIC, αλλά η χώρας υποδοχής. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί να αλλάξει κάτι από αυτά που αναφέρονται στη CA. Αυτός είναι και ο λόγος που γίνεται πρσοπάθεια ώστε οι αιτήσεις να στέλνονται όσο το δυνατόν νωρίτερα ώστε να υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα οι φοιτητές να γίνουν δεκτοί στην πόλη της επιλογής τους. Γι’αυτό καλό είναι όντως να δηλώνονται 3 διαφορετικές επιλογές για να υπάρχουν  μεγαλύτερες πιθανότητες να τοποθετηθείτε σε μία από τις επιλογές σας και να έχετε αναζητήσει στοιχεία για αυτές πριν τις δηλώσετε. Η συμπλήρωση παραπάνω από 1 φορά της ίδιας πόλης ή κλινικής/εργαστηρίου δεν εξασφαλίζει μεγαλύτερες πιθανότητες τοποθέτησης σε αυτά. 

Τι μου καλύπτει το fee της Ανταλλαγής μου; Τι είδους διαμονή και διατροφή θα έχω εκεί; Πώς μπορώ να το μάθω;

Το fee της Ανταλλαγής ανέρχεται στα 240 ευρώ και καλύπτει/περιλαμβάνει:

  • Διαμονή (οι επιλογές είναι: φιλοξενία, hostel, ξενοδοχείο, φοιτητικές εστίες, διαμερίσματα AirBNB, εστίες ιατρών νοσοκομείου κ.λ.π.)
  • Διατροφή (τουλάχιστον 1 φορά τη μέρα – οι επιλογές είναι: pocket money, φοιτητική λέσχη, εστιατόριο νοσοκομείου, κουπόνια, μαγειρεία, γεύματα σε πακέτο, στη host family, στην φοιτητική εστία  κ.λ.π.)
  • 10€ εγγύηση, η οποία επιστρέφεται στον φοιτητή μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της ανταλλαγής του

Τελικά εξαρτάται από την Τοπική Επιτροπή και τις τοπικές της συνεργασίες το πού θα μένει και θα σιτίζεται ο φοιτητής, επομένως οι φοιτητές μπορούν να αναζητήσουν πληροφορίες στα Exchange Conditions και στα Explore Pages της Τοπικής Επιτροπής που τους ενδιαφέρει.

Τα πιο συνήθη σύμφωνα με τις αξιολογήσεις προηγούμενων Outgoings είναι: φοιτητικές εστίες/ διαμερίσματα & pocket money/εστιατόριο νοσοκομείου (διαμονή-διατροφή αντίστοιχα)

Στην Card of Acceptance αναφέρονται όλες οι πληροφορίες σχετικά με τη διατροφή και τη διαμονή.

Είναι υποχρεωτικό να παρακολουθήσω μια συγκεκριμένη κλινική κατά την ανταλλαγή μου. Tι μπορούμε να κάνουμε για αυτό;

Μπορείς να ελέγξεις στα Exchange Conditions και τα Explore Pages της χώρας υποδοχής αν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις στην κλινική της προτίμησής σου και σε ποιες Τοπικές Επιτροπές – πόλεις ισχύει αυτό. Στη συνέχεια πρέπει να αιτηθείς για τις συγκεκριμένες πόλεις και να γράψεις στην Application Form σου ότι είναι απαραίτητο για ακαδημαϊκούς λόγους να παρακολουθήσεις τη συγκεκριμένη κλινική. Ο Πανελλήνιος Υπεύθυνος θα ενημερώσει σχετικά με αυτό τον ομόλογό του και θα γίνει κάθε προσπάθεια για εκπλήρωση του αιτήματος. Σε αυτή την περίπτωση είναι πολύ σημαντικό να στείλεις το νωρίτερο δυνατό την αίτησή σου ώστε να αυξηθούν οι πιθανότητες.

Ενώ έχω κάνει την αίτηση μου και έχω στείλει όλα τα απαραίτητα έγγραφα, περνάνε οι μήνες και ακόμη δεν μου έχει έρθει η CA. Η ανταλλαγή μου θα γίνει τον Ιούλιο και είναι ήδη τέλη Μαρτίου. Τι μπορούμε να κάνουμε;

Από τη στιγμή που σταλεί η αίτηση περιμένουμε από τη  συνεργαζόμενη χώρα να στείλει τη CA. Αυτό σημαίνει πως αν η χώρα υποδοχής αργήσει δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι πέρα από την αποστολή reminder email από τον Πανελλήνιο Υπεύθυνο. Τέλος, το deadline για την αποστολή της CA είναι μέχρι και 2 μήνες πριν την ανταλλαγή.

Η χώρα που θα πάω ανταλλαγή δεν ανήκει στην Ευρώπη. Πώς θα σιγουρευτώ αν χρειάζεται να βγάλω βίζα;

Μπαίνεις στο επίσημο site του Υπουργείου Εξωτερικών και ψάχνεις τη χώρα που σε ενδιαφέρει. Προσοχή! Πριν προσπαθήσεις να βγάλεις βίζα, καλό είναι να επικοινωνήσεις με τον LEO/LORΕ ή τον Contact Person της χώρας υποδοχής, για να σου πει τι τύπο βίζας να βγάλεις και αν χρειάζεται να βγάλεις (τουριστική ή εκπαιδευτική – πιο σπάνιο). Περισσότερα tips και λεπτομέρειες θα βρείτε στον οδηγό της IFMSA που θα σας στείλουμε στο μέιλ σας μαζί με το Handout του ΡΕΤ 1.

*Έλληνες πολίτες που ταξιδεύουν σε χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης/ΕΟΧ παρακαλούνται για την επικοινωνία πριν την αναχώρησή τους με τις Προξενικές Αρχές των χωρών αυτών προκειμένου να πληροφορηθούν αν απαιτείται να διαθέτουν θεώρηση εισόδου στο διαβατήριο τους.

Για την επικοινωνία με τις Προξενικές Αρχές των χωρών που βρίσκονται στην Ελλάδα: https://www.mfa.gr/images/docs/ethimotypia/CorpsConsulaire.doc 

Χώρες που χρειάζονται VISA (=θεώρηση εισόδου)

  • Αζερμπαϊτζάν
  • Αίγυπτος
  • Αλγερία
  • Αρμενία
  • Γκάνα
  • Ινδία
  • Ινδονησία
  • Ιορδανία
  • Κίνα 
  • Λίβανος
  • Μαρόκο
  • Ομάν
  • Ρωσία
  • Ταϊλάνδη
  • Τυνησία

Κάποιες από αυτές εκδίδονται και Upon Arrival και δεν απαιτούν κάποιο ραντεβού για συνέντευξη με Προξενική Αρχή.

Με έναν φίλο μου που σπουδάζει σε άλλη Ιατρική Σχολή θα πάμε ανταλλαγή στην ίδια χώρα τον ίδιο μήνα. Τι πρέπει να κάνουμε για να είμαστε μαζί στην ίδια πόλη;

Στο τέλος της AF υπάρχει η επιλογή να τοποθετηθείς μαζί με άλλο άτομο. Οι μόνες πληροφορίες που χρειάζεται να δώσεις είναι το όνομα του και τον αριθμό της AF του (ο πενταψήφιος κωδικός της). 

Μου ήρθε η CA αλλά αποφάσισα να ακυρώσω τη θέση μου. Θα πάρω τα χρήματα μου πίσω και αν ναι, πότε;

Αρχικά θα πρέπει να απευθυνθείς στον τοπικό υπεύθυνο σου και να τον ειδοποιήσεις όσο νωρίτερα γίνεται για την ακύρωση. Αυτός θα σου στείλει την υπεύθυνη δήλωση ακύρωσης την οποία πρέπει να υπογράψεις. Στη συνέχεια ο τοπικός υπεύθυνος θα αρχίσει την αναζήτηση αντικαταστάτη. 

  • Αν και μόνο αν βρεθεί αντικαταστάτης και η ακύρωση γίνει στο χρονικό διάστημα μέχρι και μία εβδομάδα από την παραλαβή της CA, θα σου επιστραφούν τα ¾ του ποσου. 
  • Αν και μόνο αν βρεθεί αντικαταστάτης και η ακύρωση γίνει παραπάνω από μια εβδομάδα μετά από την παραλαβή της CA, θα σου επιστραφεί το ½ του ποσού. 
  • Αν δεν βρεθεί αντικαταστάτης δεν θα σου επιστραφεί κανένα μέρος του ποσού! 

Τέλος, όσον αφορά το πότε θα παραλάβεις τα χρήματα, αυτό θα γίνει όταν ο αντικαταστάτης καταθέσει το fee των ανταλλαγών. Τότε σε συνεργασία με τον ταμία θα γίνει η επιστροφή του μέρους του ποσού που σου αντιστοιχεί. 

Ένας φίλος μου πήγε πέρυσι ανταλλαγή και μου έδωσε τα στοιχεία επικοινωνίας από τους υπεύθυνους των ανταλλαγών της χώρας υποδοχής μου. Έχω πολλές απορίες, να επικοινωνήσω μαζί τους για να με βοηθήσουν;

Πάντα τηρούμε το Communication Policy! Δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε επικοινωνία με τη χώρα υποδοχής πριν έρθει η CA, οπότε και θα δοθούν τα στοιχεία επικοινωνίας του contact person.

Ποιες είναι οι προϋποθέσεις για τη λήψη του πιστοποιητικού μου;

Οι όροι για πιστοποιητικό είναι οι εξής:

  • 80% παρακολούθηση του προγράμματος (~16 εργάσιμες μέρες στην κλινική ή το εργαστήριο)
  • Συμπλήρωση της Evaluation Form
  • Συμπλήρωση του Logbook/Handbook

Tο logbook / student handbook* θα αποσταλεί στους εξερχόμενους φοιτητές πριν την αναχώρησή τους για να το εκτυπώσουν και να το πάρουν μαζί τους σε έντυπη μορφή.

*Αποτελούν ειδικά παρουσιολόγια τα οποία πρέπει να συμπληρώνουν οι φοιτητές κατά τη διάρκεια της ανταλλαγής τους. Συγκεκριμένα, το SCOPE Students’ Handbook για παράδειγμα περιέχει:

  • Εισαγωγικά προσωπικά στοιχεία
  • Letters for student, tutor
  • Objectives for Global Health
  • Learning Skills List ανά εβδομάδες (σημειώνουν τι γνώσεις/δεξιότητες πήραν και ημερομηνία σε έναν πίνακα)
  • Checklist for Clinical Rotations (λήψη ιστορικού, φυσική εξέταση, πίεση, αιμοληψία, ερμηνεία εξετάσεων: did not do/observe/assist/did indepedently)
  • Αξιολόγηση του φοιτητή από τον καθηγητή κατά την ανταλλαγή
  • Υπογραφή καθηγητή

Θέλω να πραγματοποιήσω την ανταλλαγή μου έναν μη καλοκαιρινό μήνα, αλλά θα πρέπει να κάνω απουσίες στην κλινική μου. Τι μπορεί να γίνει για αυτό;

Πρέπει να επικοινωνήσεις με τον υπεύθυνο καθηγητή της σχολής σου ώστε να συζητήσετε αν είναι δυνατό να δικαιολογηθούν οι απουσίες της συγκεκριμένης κλινικής μέσω πραγματοποίησης ανταλλαγής στο αντίστοιχο department. Σε αυτή την περίπτωση είναι πολύ σημαντικό να συμπληρώνεις αναλυτικά το Handbook σου, για να είναι επίσημα καταγεγραμμένα όσα έκανες στην κλινική του εξωτερικού. Σε κάθε περίπτωση έγκειται στην κρίση του καθηγητή της ιατρικής σου σχολής.

Θα αποφοιτήσω τον Ιούλιο που μας έρχεται και θέλω να πραγματοποιήσω την ανταλλαγή μου τον Αύγουστο. Είναι δυνατό;

Εφόσον η χώρα ανταλλαγής σου δέχεται αποφοίτους, μπορείς κανονικά να πραγματοποιήσεις μετά την ορκωμοσία σου την ανταλλαγή σου. Αν όμως δε δέχεται αποφοίτους (Graduated Students: No), σημαίνει ότι κατά το μήνα της ανταλλαγής σου πρέπει να είσαι ακόμη εγγεγραμμένος στη σχολή σου, δηλαδή να μην έχεις λάβει περάτωση σπουδών και να έχεις ορκιστεί. Μπορείς να το ελέγξεις στα Exchange Conditions της χώρας υποδοχής. Η πρόταση “Even if accepted, student must be enrolled when sending the AF” αναφέρεται τυπικά παντού και δεν αναιρεί την αποδοχή ή όχι αποφοίτων, αλλά εξασφαλίζει ότι όλοι οι αιτούντες είναι εγγεγραμμένοι στη σχολή τους και όχι απόφοιτοι.

Τι είναι το Health, Liability & Malpractice Insurance και πώς μπορώ να τα βγάλω;

Πρόκειται για την ασφάλεια υγείας, αστικής ευθύνης και ιατρικής αμέλειας αντίστοιχα. Στα Exchange Conditions της κάθε χώρας αναφέρεται ποιοι τύποι ασφάλειας απαιτούνται. Για χώρες της ΕΕ μπορείς να εκδώσεις από το ασφαλιστικό σου ταμείο Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθένειας (αντί για αγορά πακέτου ασφάλειας υγείας). Αν μιλάμε για χώρα εκτός ΕΕ, τότε οι φοιτητές πρέπει να απευθυνθούν σε ασφαλιστική εταιρεία και για τις δυο ασφάλειες. Για εύκολη έκδοση μηνιαίου οικονομικού πακέτου μπορούν να δουν τα πακέτα της Swiss Care ηλεκτρονικά ή αυτά τα πακέτα του συνεργάτη της IFMSA.

Σημ. 1: Για malpractice είναι ο πιο εύκολος τρόπος αυτός μέσω του συνεργάτη της IFMSA
Σημ. 2: Το ηλεκτρονικό πακέτο της Swisscare for International Students είναι ασφάλεια υγείας και αστικής ευθύνης [third party liability] μαζί

Μπορώ να παρακολουθήσω δύο διαφορετικές κλινικές κατά το μήνα της Ανταλλαγής μου;

Αυτός ο τύπος ανταλλαγής ονομάζεται Multidisciplinary και σημαίνει ότι τις πρώτες 2 εβδομάδες της ανταλλαγής μπορείς να παρακολουθήσεις μία κλινική και τις επόμενες 2 μια άλλη διαφορετική. Χρειάζεται να υπάρξει συνεννόηση σε εθνικό επίπεδο με τη χώρα υποδοχής πριν την αποστολή της AF, καθώς αυτός ο υποτύπος ανταλλαγής δεν υποστηρίζεται σε όλες τις χώρες και απαιτεί λίγο πιο ιδιαίτερη οργανωτική προετοιμασία εκ μέρους των LEOs της χώρας υποδοχής. Επομένως, αν το επιθυμείς ή το χρειάζεσαι για να δικαιολογήσεις τις απουσίες στην ελληνική κλινική, επικοινώνησε έγκαιρα με τον LEO της Τοπικής σου Επιτροπής για να έρθουμε σε επαφή με την άλλη χώρα.

Τι ισχύει με το αντίγραφο ποινικού μητρώου;

Εφόσον ελέγξετε ότι το αντίγραφο ποινικού μητρώου συμπεριλαμβάνεται στα απαραίτητα έγγραφα της χώρας υποδοχής η διαδικασία είναι η εξής: Επισκέπτεστε το ΚΕΠ της περιοχής σας και ζητάτε να πραγματοποιηθεί αίτηση για έκδοση του πρωτοτύπου εγγράφου σχετικά με το ποινικό σας μητρώο. Σε 3-5 μέρες θα είναι έτοιμο να το παραλάβετε από το Πρωτοδικείο. Μόνο το πρωτότυπο έγγραφο μπορεί να μεταφραστεί από επίσημη μεταφραστική αρχή στα αγγλικά. Έχει διάρκεια εγκυρότητας 3 μήνες από την έκδοσή του. Παρόλα αυτά, συστήνεται να εκδώσετε και το αντίγραφο που εκδίδεται άμεσα από τα ΚΕΠ, ώστε να το ανεβάσετε προσωρινά στη database μέχρι να ολοκληρωθεί και η διαδικασία μετάφρασης του πρωτοτύπου, το οποίο και θα ανεβάσετε τελικώς στη Database.