
iCAN | Γίνε η φωνή της εκπαίδευσής σου!
Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα της Ιατρικής Εκπαίδευσης είναι η έλλειψη αξιολόγησης της πρακτικής εκπαίδευσης τόσο από φοιτητές όσο και από καθηγητές. Πώς οι Ιατρικές Σχολές στην Ελλάδα αναγνωρίζουν τα ελλείμματά τους αλλά και τα θετικά τους στοιχεία, με σκοπό τη βιωσιμότητα και το συγχρονισμό με τις τρέχουσες εξελίξεις, από τη στιγμή που δεν εκτιμάται με κάποιο τρόπο η αντίληψη των φοιτητών;
Οι φοιτητές Ιατρικής, όντας ως κύριοι αποδέκτες της εκπαίδευσης που λαμβάνουν από τις Ιατρικές Σχολές, πρέπει να ανταποκρίνονται στο ρόλο τους, εκφράζοντας τη γνώμη τους και αξιολογώντας το εκπαιδευτικό περιβάλλον και την παρεχόμενη από τις Ιατρικές Σχολές εκπαίδευση.
Η HelMSIC αναγνωρίζει την ανάγκη να αποκτήσουν οι φοιτητές Ιατρικής τη δυνατότητα αξιολόγησης της εκπαίδευσής τους σε Ιατρικές Ικανότητες που λαμβάνουν από τις Ιατρικές Σχολές και, σε συνεργασία με τη Μονάδα Ιατρικής Εκπαίδευσης Ιωαννίνων και τον κ. Γιάνη Δημολιάτη, διανέμονται τα ερωτηματολόγια “iCAN” και “theyCAN” στους φοιτητές και καθηγητές όλων των Ιατρικών Σχολών αντίστοιχα.
Tο ερωτηματολόγιο “iCAN” κατασκευάστηκε από τον κ.Γιάννη Δημολιάτη και την ομάδα του βασιζόμενος στους εκπαιδευτικούς στόχους και ικανότητες που πρέπει να πληρούν οι Ευρωπαίοι πτυχιούχοι Ιατρικής σύμφωνα με το Tuning Project (Medicine). Το ερωτηματολόγιο “theyCAN” βασίζεται στο “iCAN” αλλά είναι τροποποιημένο καθώς απευθύνεται σε καθηγητές.
Πρόκειται για μια προσπάθεια συλλογής δεδομένων που αποσκοπεί στο να να καταγράψει τις εκάστοτε ανάγκες της ελληνικής ιατρικής εκπαίδευσης με την ανάλογη ανταπόκριση εκ μέρους της HelMSIC, η οποία συνίσταται σε κοινοποίηση των ευρημάτων της προσπάθειάς μας στους αρμόδιους φορείς αλλά και σε προσαρμογή των δράσεών μας ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες των φοιτητών.
Xρειάζεται λοιπόν η πολύτιμη συμβολή σου σε αυτό το εγχείρημα!
Σου ζητάμε να αφιερώσεις 15 λεπτά και να συμπληρώσεις το παρακάτω ερωτηματολόγιο.
15 λεπτά χρειάζονται για να ακουστεί και η δική σου φωνή και να αποτυπωθεί η άποψή σου για την εκπαίδευση σε ιατρικές Ικανότητες που σου παρέχεται.
Αξίζει να αναφερθεί, πως το πρόγραμμα iCAN είναι η δεύτερη φάση μίας ευρύτερης προσπάθειας της HelMSIC για αξιολόγηση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στις Ιατρικές Σχολές. Η πρώτη φάση πραγματοποιήθηκε τον Μάιο – Ιούνιο 2015 και αποτελούσε συμπλήρωση ερωτηματολογίων γενικότερης εκτίμησης του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος (πρόγραμμα DREEM). Οι απαντήσεις σε αυτό έχουν τεθεί υπό στατιστική ανάλυση με τη βοήθεια των συνεργατών μας από τη Μονάδα Ιατρικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και σύντομα θα ανακοινωθούν τα συμπεράσματα που εξάχθηκαν.